tisdag 23 december 2014

Sucker for saffron

 
Det blir en jul utan den röda chokladasken i år.
Jag som tidigare tyckt att det inte är jul på riktigt om inte en sån finns med.
Att det borde vara en mänsklig rättighet att ligga på soffan under juldagen,
 med en bra bok under näsan och handen nerstoppad i pralinasken
Kanske är jag bara bitter för att körsbärslikören dissats.
Eller beror det på att mina mungipor dräglar efter annat.
Som saffran. I´m a real sucker for saffron.
Allt med saffran åker glatt ner för strupen.
Lussekatter och saffranskorpor. 
För att inte tala om saffranstryfflar med päronkonjak. Gulp!
Jo det finns Rocky Road, mintchokladtryffel och Xantétryffel
också att välja på i kylskåpet. Men inget är som det där med saffran i. Inget!


Så det blir min frukost idag.
Några små snabba gula bollar. Rakt ner i magen.
Laddar upp för det som komma skall.
Griljering av skinka, köttbullsrullning och paketinslagning.
Sen kör vi julefrid på riktigt!
 


1 kommentar:

mitt liv som jag sa...

Önskar en God Jul!
Kram Jennifer