söndag 22 februari 2015

Den bästa träningen

Den bästa träningen. Det är den som blir av.
Nog har jag kommit över några pass mellan sjukdomarna,
och slagit till på bra många promenader sen årsskiftet.
Men så mycket intensiv träning som jag önskat, det har det kanske inte blivit.
Och det kändes idag, kan jag berätta.
Under årets första löprunda.
Redan under de femtio första meterna (!?) kändes kroppen som betong.
Och jag var nära och lägga ner direkt.
Strunta i allt och ta en kort promis istället.....
Men efter fem minuter i ultrarapid och klumpedunsfötter,
lossnade det och sprang min förväntade halvmil.
 
Tungt javisst.
Men på godkänd tid och ny frisk luft i lungorna.
 
 
Jag behövde det där.
En spark i baken och låta andra muskler än bagaremusklerna få jobba.
För dom har fått sitt i helgen.
Med ärmarna uppkavlade och sinnet tillfreds.
För jag gillar ju det där också.
Stå och vispa runt i bunkar.
Låtsas att allt jag gör är "nyttigt".
Fast jag vet så mycket bättre.
Baka alltså - som terapi och yoga samtidigt.
 


2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det där betongkänslan befarar jag när jag ska börja springa igen. Därför drar jag mig lite för det och skyller på att det nog är för tidigt ännu... Kram

TITTILINA sa...

Det gör du rätt i! Det är på tok för tidigt Nellie! :-)
Kram