lördag 7 februari 2015

När man får lägga fjäderboan åt sidan

Jo men jag blev ju sjuk.
Feber och nån sorts magbaciller igen.
Så jag är tillbaka i bunkern.
I mörkret. Och i ensamheten.
Det händer ibland att barnen knackar på 
med rostad macka och Proviva.
Den ena, av ren omtänksamhet.
Den andra, för att han tror han ska belönas med fotbollskort.

Det är förbaskat drygt det här. Tröstlöst.
Och med en uppsägningslapp nära tillhands.
Men jag gör det bästa av det.
Sover. Nätshoppar sommarkläder.
Följer Mello och Dolly på datorn.
Lägger fjäderboan åt sidan och hoppas på en bättre dag imorgon.




Bild lånad från Lindex

4 kommentarer:

Limetwig sa...

Nämen snälla rara du inte en gång till... Fy tusan va blääää! Krya på dig!

Jennica... sa...

Usch....hoppas du kryar på dig snabbt!!

Det här med detox....det jag kör på är alltså aloe vera. Har köpt ett "paket" av min kompis som säljer deras produkter (Forever heter det). Dyrt var det, men så fick det vara denna gången. Det som ingår i paketet är aloe vera-drycken, en paket med pulver till shake och två olika sorters kosttillskottstabletter. Så dag 1 och 2 är det bara flytande, dvs aloe vera, 1 shake per dag och sedan bara vatten, plus tabletter.
Dag 3-9 är det fortsatt aloe vera, shake (nu 2 om dagen) och så ett mål mat med 600 kalorier.

Kram och Krya på dig!

mitt liv som jag sa...

Nej, usch och fy för alla eländiga baselusker.
Hihi, goa ungar.

Tack fina du för dina omtänksamma kommentarer hos mig.
Krya på dig nu! Kram Jennifer

Anonym sa...

Här kommer en bacillfri krya på dig kram.