lördag 18 juli 2015

När man kommit tillbaka från andra sidan

 
Vi är tillbaka nu.
Från andra sidan bron.
Och ytterligare två broar till.
Tillbaka med rakade armhålor. Och maskinen full av tvätt.
 
Sex härliga dagar har spenderats på den danska västkusten.
Jag. Lil´sis. Big Bro. Han-jag-är-gift-med.
Och en familj till. Som rakt igenom är grymma på att springa.
 

Själv har jag inte sprungit en meter.
Fast löparkläder och skor varit nedpackade i väskan.
Men sprungit det har jag inte gjort.
I alla fall inte där.
Men sovit däremot.
Och druckit vin.
Promenerat på den milslånga och oändliga stranden.
Och haft det rackarns soft och härligt.




Blåvand.
Jylland.
Jo jag kan verkligen gilla det stället.
Och barnen med.
Det var med sorg i hjärtat de fick lämna det stora svarta huset.
Och vännerna däri.
Som tur är bor vännerna i vanliga fall bara nån enstaka kilometer härifrån.
Och minnena. Och bilderna. De har vi kvar.



1 kommentar:

Jennica... sa...

Åh, vilka fina bilder! Ni ser ut att ha haft det riktigt superbra, härligt!
Kram på dig!