torsdag 30 juli 2015

När man kommit hem till sommaren

Vi är hemma nu!
Hos sommaren.
För det var ett tag sen jag möttes av tjugoen varma grader och sol.
Så nog måste det vara till sommaren vi anlänt?

Vi har rest land och rike runt.
Nästan iallafall.
Vi har packat in i bilen och vi har packat ur bilen.
Vi har klätt främmande täcken och kuddar med våra egna påslakan och örngott.
Och vi har klätt av dom det samma.
Vi har hängt in kläder i garderober. 
Och vi har packat ner kläder igen i väskor.
Och så har vi hållit på.
Fem kappsäcksboenden på nitton dagar.
Jo, det kanske kändes lite drygt med att packa upp och packa ner, de sista dagarna.
Men ändå så värt det.
För vi har njutit av fjäll, museum, träningsvärk i benen och vänner.
Av storstadspuls och kusinbus.
Av att kunna gå och handla utan att behöva känna någon alls.
Och av att bara få vara vi fyra under några dagar.

Jag har såklart en evighetslång lista av foto som jag kan bildbomba bloggen med.
Jag har bara inte bestämt mig för om jag ska börja bakifrån? Från början?
Eller om jag inte ska lägga upp dom alls.
Den som läser får se.
Och tiden, det är den som får avgöra.


Men en sak är säker.
Jag har fått mersmak av semester på bortaplan.
Det. Har. Jag!
 

Inga kommentarer: