lördag 19 september 2015

Rödbetor, chèvre och trettonhundra meter kärringasim


Dom är färdiga nu, rödbetorna.
Jag och lil'sis drar upp dom största och låter resten vara kvar.
Skivade rödbetor, med smuligt chèvretäcke över sig, det är fina grejer det.
Även om ingen annan i familjen tycks hålla med.
Men man kan behöva variera grillllbehören ibland.
Och man är ju hungrig som en varg när man sportat trettonhundra meter kärringasim.
(Det vet ju alla hur klorat bassängvatten påverkar hungern)

Och när jag ligger där med huvudet högt över vattenytan och början till nackspärr,
då ser jag hur lil'sis, två banor längre bort, bemästrar ryggsim betydligt bättre än jag.
Tanken slår mig att vuxensimskola kanske inte vore så dumt?
Men det stannar där. Vid tanken.
Och om det blir nåt, det får vi se.

Men kärringasim alltså - the workout of today.

Inga kommentarer: