lördag 31 oktober 2015

Att vänta med tills jag ger ut min bakbok

Amen, jag tror det började redan för två veckor sen eller så.
Jag. I en Majas Cottagebutik (typ den enda). 
Med en lil-sis och ett hav av lyktor.

Jag vet att det är långt kvar än. 
Och egentligen har jag ingen påtaglig längtan. 
Julen kommer när det kommer liksom. Och det blir bra då.
Men lyktorna alltså, dom man kan bli förtjusta i och sådär.
Sådär pass mycket så att man måste slå till på en sån där kalenderlykta,
för att slippa riskera att bli utan. 
Även om det är mitten av oktober.



Och sen när man ändå är i farten och hittar en påse saffran i huset,
så kan man ju likväl baka saffransbullar en torsdagseftermiddag under höstlovet.
Bara för att det drar i saffranstarmen.
Fast att det egentligen är straffbart i det här hushållet preadvent.
Men jag kör saffransbullar med tvist och hitte på.
Och absolut utan traditionell russindekorartion.
Och dom där snurrorna får högre betyg än dom vanliga katterna!
Iallafall av min trognaste jury - Big bro, lil´sis och 11-åringen.
   

Och i normala fall så brukar jag ju dela med mig av mina godbitar här.
Men i det här fallet tror jag att jag väntar tills jag ger ut min bakbok.
And keeps it like a secret.

Amen.

Inga kommentarer: