måndag 12 oktober 2015

Det är ingen hemlighet precis

Det är jobba-hemma-måndag.
Alltså inte en måndag då jag har huset fullt av nyfikna femåringar,
 som sitter runt i ring på vårt köksgolv.
Utan måndag, då jag är ledig från mitt huvudsakliga jobb
och istället sitter plats i fotograf-och-redigerar-stolen.

Måndag - då jag unnar mig latte till sen frukost och nån slags mackor fyllda av frön. 
Beklädda med to much ost. Och pärontomater.
Jo dom hänger på sista refrängen ute på trädäcket.
Gula söta pärontomater som sällskapas av svarta körsbärstomater.


Måndag - då jag njuter av tystnaden. 
Bortsett från det dova och näst intill meditativa ljudet från hårddisken bredvid.  
Det är ingen hemlighet precis att jag älskar tystnad.
Att låta huvudet få tänka fritt och färdigt.
Att låta kreativiteten blomstra.
Att bara få vara. En stund.

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det låter sim en riktigt bra dag! Härligt att du skapat plats för både tystnad och mer fotografering. Kram