onsdag 27 januari 2016

Frisk som en nötkärna.

Jo, jag är frisk som en nötkärna.
Eller nästan iallafall.
Enligt läkarbesöket igår, inkl temptagning, stick i fingret, stetoskoplyssning och kissprov (?!)
gick jag igenom besiktningen. Utan anmärkning.
Inget fel på mig inte. 
Trots att jag är trött i kroppen som en pigg nittioåring.
Man kan tydligen känna så, fysisk trötthet en längre tid, efter en flunsa.
Jag insisterade på blodprov för ev. vitaminbrist. 
Helt i onödan.
  "Du ser ju så pigg ut, så det behövs inte... Du har nog bara haft otur."
Ridå ner.
Jag säger inte att han har fel. Det säger jag inte.
Jag säger bara att jag är trött på att vara trött. 
Och att jag köpt på mig vitaminer nu iallafall.


Och så finns det helt andra människor.
Jag tänker på hur oerhört värdefullt det är att ha fina vänner och kollegor vid sin sida.
Som hjälper till att hitta lösningar. 
Och som ställer upp.
Som stöttar och hejar på när kroppen inte återhämtat sig än.
Vänner och kollegor som skickar vackra ord och en chokladask per post.
En chokladask som är så fin, så jag blir helt rörd.
Så fin att jag inte vill öppna den.
Åtminstone inte på några timmar.
Men som jag självklart inte kan hålla tassarna ifrån.

Tänk att det finns sådana fina människor.
Och att jag har turen att ha sådana runt omkring mig.
Som på så många vis hjälper mig att snart bli frisk som en nötkärna.
Jag är verkligen lyckligt lottad.

Amen.



2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad bra att du är frisk! Men hoppas såklart att du känner dig pigg snart. Jag hoppas att ingefäradrycken ska stå emot flunsan. Båda tjejerna har haft feber och jag känner att jag har något på gång... 😬 Kram

Hemma på Sjuan sa...

Vad tråkigt att du inte känner dig pigg. Jag hade flunsan förra våren och tröttheten satt i lääänge. Jag började med Aloe Vera Gelen då och sen dess har jag varit mycket piggare. Fin chokladask. Kram