söndag 14 maj 2017

Jo.rå.vis.jon

Det är inte bara lördag.
Det är shortspremiär!
Och Joråvisjon!


Vi är lite nördiga när det kommer till Mello och Joråvisjon.
Hela familjen. Faktiskt.
Vi gossar gärna in oss då.
Håller oss för oss själva.
Äter mer än vi borde och ligger huller-om-buller på mattor och soffor.
Och om jag får välja, ska de tjugosex bidragen avlyssnas under tyssssst-nad...

Så blir det inte.
Inte alls faktiskt.
Det blir mer som vanligt.
Vare sig vi gossar oss för oss själva.
Eller inte...

Låt 1-5. Barnen pratar. N.o.n.s.t.o.p
Låt 6. Wilson Philips har återuppstått. Och barnen vill ha jordgubbspaj.
Låt 7. Barnen får jordgubbspaj.
Låt 9. Lil sis lär sig italienska apdansen.
Låt 10. Barnen äter pajomgång nummer två. Och bråkar om vem som tog mest!?
Låt 11. Trollförd av portugisen. Men livrädd att han ska dö.
Låt 12. Lil'sis är obekvämt proppmätt.
Låt 13-14. Barnen borstar tänderna.
Låt 17. Barnen lyckas vara tysta en hel låt!?
Låt 19. Big Bro far runt i hela huset som om han går på ecstacy. Han-jag-är-gift-med undrar över                      sockerhalten i pajen.
Låt 20. Jag drar skämskudden över huvudet. Jag-orkar-inte-med-joddel-helvetet. Lil sis har somnat.
Låt 21. Äpplet snackar ihjäl mig
Låt 23. Belgium! Is it the winner who's calling?
Låt 24. Sverige! Det är Sverige. Men är det inte en smula surt?
Låt 25. Ecstacyn slår till igen. Mitt i en bulgarisk ballad.
Låt 26. Big bro värmer upp till morgondagens Kalvinknatet. Plocka äpplen....

Sen går jag å packar.
För ni vet - det är en dag imorgon också....

Inga kommentarer: