torsdag 11 maj 2017

Son of a b....


Äpplet faller inte långt från trädet. 
Sägs det.
Iallafall säger han-jag-är-gift-med det en dag när jag är hemma med Big Bro
och jag låter mig meddela att han (BB) snackar ihjäl mig.
Hmpf...


Men vi snackar inte bara ihjäl folk.
Vi delar andra intressen också.
Som bakning. 
Så där nånstans,
när eftermiddag gryr till kväll.
Och det bara är han och jag här hemma,
slår vi på ett sliskigt och sött chokladbollsbak. 



Eller han bakar.
Och jag smygäter av födelsedagschokladen.... 


För det är tydligen chokladbollens dag idag.
Jo det finns minsann dagar för allt, ska jag säga...
Visste ni förresten att min födelsedag infaller på handhygienens dag?
Och ja, jag tänker som ni -
det kan banne mig inte vara en  slump..... 


Chokladbollens dag alltså.
Och lass himmabagade kagor.
Totally made by Big Bro himself.
Big Bro - a son of a baker....

Inga kommentarer: