onsdag 27 september 2017

Att lägga beslutet på nån annan

Samtidigt som hösten tågar in,
sänker sig den akuta förvirringen i mitt arbetsliv.
Att börja ett nytt jobb - det är ingen lek inte.
Spännande, kul och utmanande - absolut!
Men även tröttsamt efter alla kulsprutor, fulla av intryck, som dagligen beskjuter mig.

Så jag hinner bara med det allra mest nödvändiga om kvällarna.
Ni vet, markservicen.
Handla, tvätta, lägga.
Handla, tvätta, lägga...
Äta. 
Sova
 (i hyfsad tid dessutom)
 Och ladda om.

Så det är något tyst här.
Det är det.
Men jag har några inlägg som ligger och lurar inombords.
Inlägg, som dröjer sig kvar där nånstans i den intrycksfulla hjärnan.
Inlägg, som jag inte riktigt kan bestämma ordningen på.
Men som ni istället får lov att ta kommandot över.
Bara sådär.


Så vilken kör vi först, tycker ni?

  • Tjugo snabba
  • Jag tänker fortsätta vara en jobbig jäkel
  • När man tror sig ha hittat ett botemedel
  • Hur tänker man där?

Hit me! 👊🏻

Inga kommentarer: