söndag 10 februari 2019

S som i.....

Idag är det S som i....


.....söndag.
Snor.
Sänghäng.
Schweizernöt.
Och samla kraft.

Jag vet, jag är inte som alla andra.
Jag har ju en förmåga att, 
ibland på helgmorgnarna, 
stoppa i mig överblivet godis.
Och ja, idag är en sån dag då jag hittade 
två rutor Schweizernöt i kylen.
Och lät dem slinka ner som förrätt till 
den obligatoriska havregrynsgröten.
Jag säger inte att det är nyttigt.
Men jag säger att det är okej, 
när man fått en släng av mancold.

Och jag som egentligen tänkt att jag skulle ta tag i min yoga igen
och gå på yogaklass ikväll,
får vackert stanna kvar hemma.
(Plats i korgen!)
Traska runt i mitt favorit-natt-linne.
(när barnen inte längre vill ha Polarn o Pyret, 
så får man köpa till sig själv)
Läsa vidare i julklappsboken från mamma.
Kepler´s Lazarus.
Samla kraft.
Och hinka i sig finkaffe.

Och om någon undrar om det var knökafullt och total kaos på Emporias parkering igår?
Så är svaret ett rungande JA!
(not-to-my-self: Never go to Nespresso there again when it´s Hello-Mello at the arena)
Och om någon undrar ifall jag gillar randigt?
Yes, I really really do!




Inga kommentarer: