onsdag 21 januari 2015

I min lilla värld

I min lilla värld har de vakna timmarna äntligen blivit fler än de sovandes.
Där har aptiten hittat hem igen och jag överraskas av nygräddade plättar till lunch.
 
I min lilla värld har orken vuxit sig stor nog för en omgång tvätt, och två omgångar Kalaha.
Där tittar jag och lil´sis på foto från min barndom, och får höra; "du ser ut som en kille!"
 
I min lilla värld lyser min vän upp mina gråa dagar med bilder från deras skidsemester.
Där jag nästan andas in den höga mysfaktorn och lever på minnena i backen.
Där jag känner att saknaden är stor och tacksamheten är ännu större.
För att vi fick en frisk vecka tillsammans.
Med snö samt blytunga pensionärskroppar och lår.
Med goa fikor och mañanathinking.
Över svordomarna när jag hamnar på villovägar,
för att hitta en meters stora bokstäver i Kexchokladjakten.
En. Frisk. Semestervecka. Tillsammans.
 


 

Inga kommentarer: