torsdag 12 mars 2015

Brunt är också en färg

 
Vi smyger in lite färg i trädgår´n.
Flyttar fokus från brunt och visset, till färgglatt och fräscht.
Brunt är inte riktigt min färg.
Även om min mamma och faster bestämde sig för att så skulle vara,
vintern mellan mitt fjärde och femte år.
Då mamma envisades med en mörkbrun overall i bävernylon.
Och faster "överraskade" mig med halskrage och mössa i brunt. I julklapp!!!
Jo men jag klädde sååååå fint i brunt! Tyckte dom.
Jag tyckte nästintill att det var barnmisshandel.
För hey! Vilken fyraårig tjej föredrar brunt framför rosa?
I´m just saying....
 
Alltså brunt kan funka fint som i Nutella, O´hoysås, latte, ögonfärg och choklad!
Och som i fräknar!
Fina, fräscha, försynta, små Pippifräknar som landat på min näsa.
Som får min ansiktsfärg att stiga upp från de dödas,
och ge nytt liv igen. Gud så efterlängtat!
Jo brunt är också en färg.
Men i trädgården föredrar jag så många andra.
Som små blå iris. Vita pärlhyacinter.
Och primulor i alla dess färger.


1 kommentar:

Jennica... sa...

Hahahaha! Åh vad jag gillar dig Titti!
Jag håller med dig om allt du skriver! :)
Kram Jennica