lördag 7 mars 2015

Tankar i fotografhjärnan



Jag har legat lite lågt med mitt företagande under vintern.
Kreativiteten där har fått vila lite. Likt en björn som gått i ide.
För att låta lusten komma tillbaka. 
Och beslut gro fram, om hur jag vill ha det.

För min del måste känslan vara där.
Jag vill inte göra det här på ren rutin.
Jag vill att varje möte med de avporträtterade ska bli speciellt.
Jag är inte den typen av fotograf som kör på löpande band.
Jag tycker det är super med fotografer som kommer ut till skolor och förskolor
och tar kort på barnen.
Men det är inte jag. Inte på nåt sätt.
Jag vill fånga ögonblick. Vackra miljöer.
Och bara tacka ja, till det som känns jag.
Jag vill inte drivas av att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Utan följa magkänslan.
Och fotografera det jag tycker är kul.
 
 

Inga kommentarer: