torsdag 25 juni 2015

Det är som sagt nära nu



Det är nära nu.
Mycket nära nu.
Nedräknade dagar har blivit till nedräknade timmar.

Jag ser framemot alla avlägsna vänner som vi ska träffa.
Jag ser framemot att få stilla min läshunger och 
att skämma bort mina små med plättar till frukost ute på trädäcket.
Att rensa jordgubbar vid midnatt och lyssna på Sommar i P1.
Tassa iväg på tidiga morgonpromenader
och njuta av stillheten. Tystnaden.
Att äta pizza nere vid stranden en ljum sommarkväll
som den perfekta avslutningen efter en heldag i sanden.

Det är som sagt nära nu....



1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så underbart! Och nu verkar även solen och värmen vara på intåg. 😃 Tjohoo! Jag ska nog minsann dra ihop ett SUP-gäng för en prova-på-dag med både paddling och yoga. Håll utkik!