lördag 13 juni 2015

Innan regnet

Dom har lovat regn framåt kvällningen.
Mitt i självaste sommarhettan.
Och jag som behöver en paus från mitt redigeringsliv
cyklar till stranden med han-jag-är-gift-med, prinsen och en skön böna.

Där blir det lördagsfika med kärleksmums och mys.
Med grabbar som spelar fotboll.
Och med en skön böna som trotsar kylan i luft och hav,
medans hönsmamman utan kycklingben tittar på.
Men kyckling det är jag.
Som egentligen är mogen för årets första havsdopp.
Men som har lyckat sno med mig en rejäl förkylning hem från jobbet,
som löneförmån. Och känner frossa bara utav att vistas på land.

Så vi sparar det. Årets första dopp.
Och hoppas bacillerna och klenheten i kroppen har sjappat.
För sen jädrar... 
Då, då ska det både badas och springas.




2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Vilken pingla (ja hon med glajorna), och vilken fin bild på dig och Isak.

Anonym sa...

Så härliga bilder