torsdag 4 juni 2015

Sådana där dagar, det kan jag vänja mig vid


Jag tar foto. Jag redigerar foto.
Jag tänker foto. Jag drömmer foto. Och jag andas foto.
Just nu, känns allt handla om foto
 
Jag har två dagars paus från mitt "vanliga jobb".
Och åker Skåne - Blekinge runt för fotografiska uppdrag.
Till mina gamla hemstäder, Kristianstad, Malmö och Helsingborg.
Det är så rackarns roligt. Och jag får träffa så många varma människor.
Människor som bjuder på sig själv och som får det att kännas som att vi träffats förut.
 
Jag njuter av att få äta lunch alldeles för mig själv.
Att få gå runt i "finkläder" och klackaskor.
Att kunna springa runt i affärerna mellan plåtningarna,
i jakt efter en skolavslutningskavaj till Big Bro.
Och nånstans mellan Karlshamn och Kristianstad sjunger jag högt med i
"Vill-du-ligga-med-mig-då-refrängen" För det är typ det enda jag kan.

Och när jag kommer hem har jag mer ork i kroppen.
Är klarare i tankarna och ett större tålamod med mina egna barn.
Sådana där dagar, det kan jag vänja mig vid...

Amen
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att höra!