lördag 20 juni 2015

Midsommarbröllop

Jo mycket var sig lik på midsommarafton.
Det var väder a´ la bord-och-mat-åker-in-bord-och-mat-åker-ut-igen.
Och dansen kring stången som jag lovat mina barn att göra innan jag åkte på bröllopsfotografering.
Den blev inte av. Alls.
Nä, för då öste det ner som värst och regnet stod nästintill som spön i backen.
 
Så det blev ingen dans inte.
Men bröllop, det blev det!
Ja inte mellan mig och han-jag-är-gift-med, för vi är ju redan gifta.
Utan några andra som fick varandra.
Den vackra brunetten - hon som såg ut som en filmskådespelerska.
Och mannen med den snyggaste bröllopskostymen jag sett på länge
(för att inte tala om skorna!?).
Dom knöt äktenskapsband.
Och jag kan känna att det är stort när man får en inbjudan till ett bröllop.
Men att få en förfrågan om man vill föreviga denna dag åt nån.
DET är hedrande.
 
Så medans min familj lekte med våra vänner,
begav jag mig iväg till ett av de vackraste ställena som man kan gifta sig på.
Långt ut på slätten.
På grusvägar. Med midsommarregn. Och kärlek i luften.
Där sprang vi ut och in mellan skurarna.
Ungefär som med midsommarbuffén.
Midsommarväder precis som vanligt.
Men med ett midsommarminne för mig,
som alltid kommer bli ihågkommet som nåt speciellt.
 


 




Inga kommentarer: