onsdag 4 november 2015

"Dumle byggde denna vackra kropp"


Hon ligger här strax intill.
Snusar sött och tryggt.
I den stilla tystnaden paketerar jag Fars-Dags-foto som ska levereras till kunder imorgon.
Och tänker att själva har vi ännu inte kommit på nåt till han-jag-är-gift-med.

Jag älskar verkligen tystnaden!
Och Dumle.
Helst sådana med pepparkakssmak.
Och helst två åt gången. Precis som när man äter Marabourutor.
Två. Åt gången!
Så att hela munnen är full och käkarna får tugga ordentligt.
Pepparkaksdumle alltså - nästintill på tok för många faktiskt.
Nästintill så att jag borde trycka upp en sån där gammal 90-talstisha, ni vet.
"Dumle byggde den vackra kropp!"


2 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Ja visst är det härligt att stoppa in lite för mycket godis i munnen så att man verkligen får tugga! Det gör jag med alldeles för ofta!

Kram Jenny

Jennica... sa...

Hahaha! Du är så underbar! Och pepparkaksdumle lät ju galet gott! Det måste jag testa.....
KRAM!