söndag 1 november 2015

Movember

Det är dags nu. 
Skifte i månadsfabriken.
Och november är här.
Det är inte riktigt min kopp av te, om man så säger.
Men det blir inte bättre än vad man gör det till.

Så jag pekar finger åt kyla och mörker.
Ger mig in i spring-och-doppa-dig-leken igen.
Efter två veckors uppehåll. 
Svettigt. Tungt. Iskallt.
Men förbannat härligt alltihop.
Åtminstone efteråt.
När jag försöker återfå normal andning.
Och känna hur blodet i benen tinas upp igen.


Novemberbadare?
Vem hade trott att jag skulle kunna titulera mig med?


Igår titulerade barnen sig som snyltgäster.
De och kusinerna vandrade runt i mormors kvarter för fråga efter godis.
För i ärlighetens namn fanns det inte särskilt många busess i rockärmarna där inte.
Bara små söta häxor, skelett och gastar. 
Och en pumpa. Utan pumpadräkt.


För den där pumpadräkten åkte på först efter upptåget.
Då det var fritt fram att trycka i sig kvällens skörd.
För godisskörd - DET blev det....




1 kommentar:

Jennica... sa...

Du är grymt tuff!! Själv badar jag inte ens en dålig sommardag......
Och så tycker jag att vi borde ses snart..... :)
Kram!