söndag 7 februari 2016

Att ha ett krig att besegra



Alla har vi våra rädslor.
För sjukdomar. Ensamhet.
Känslor. Att inte höra till.
Eller att inte vara omtyckt.
Rädslor för att någon ska upptäcka att man inte är så bra som andra tror att man är.
Rädd för att misslyckas.
För att dö.
Eller bli lämnad.

Jag har förstås också tillträde till Landet af Rädslor.
Som jag inte gärna beträder.
Som får mig att tappa kontrollen över mina känslor.
Och känna oro.
Jag tänker att jag kan inte låta det landet ta över.
Låta Landet af Rädslor ta över Landet af Lycka.
Det landet jag vill vara i.
Jag tänker att jag kan inte kapitulera för oron.
Jag måste samla ihop mina styrkor, mina soldater
för jag har ett krig att besegra.
Och bara den tanken, att jag ska segra 
gör besöken i Landet af Rädslor lite lättare att hantera.

Inga kommentarer: