torsdag 22 juni 2017

Att ha ännu en åttaåring i huset


Jag som inte är van vid tidiga väckningar på morgonen, hasar mig upp strax efter sju.
Då ska smygas.
 Handlas bullar. Och även en och annan frukostmunk.
- inte för att de hör hemma på frukostbordet, 
men jag kan inte låta bli de där tivoli-och-kalas-liknande-degringarna,
som jag blir så glad och lycklig av att titta på.
Sen så ska sjungas "Vi gratulerar...."
och brickan med flagga, godbitar och presenter ska räckas över till vår alldeles nyblivna åttaåring.
Och egentligen finns det kort i kameran på det också.
Men det vill inte lil´sis att vi visar på bloggen
och det får man lov att respektera


Men däremot är det okej när hon gör volt på Jump.
För där är det attans-bananas-kul å hänga.
Och det roligaste i kråksången är egentligen inte att Big Bro bjöd henne själv.
Utan han skrev en inbjudan TILL henne,
på eget initiativ och i smyg,
för att försäkra sig om att han själv skulle få hänga på nåt hoppeställe.
Medans han-jag-är-gift-med vackert fick betala....
(har jag sagt att den ungen är slug? och att han kommer gå långt?)


Sen ska det ätas bakelse på konditori!
Och då blir det förstås Hollandia, om födelsedagsprinsessan själv får bestämma.


Och som om inte utelivet vore nog, en sån här födelsedag.
Så önskas det även att få äta på restaurang.
Och fin ska man vara.
I galaklänning och allt.
Och då kommer Big Bro på att hans oanvända skolavslutningskavaj,
 kan vara passande en sån här dag.
Och hade jag bara varit snabb nog med kameran,
(innan han plockade av den efter några få minuter)
så skulle jag vara den första att visa hur stilig man kan vara.
Som en Almedahlspolitiker.
Eller nåt.

Så var hon åtta år!
Och jag kan inte fatta vart tiden eller alla föräldradagarna tagit vägen.

Hepp!

Inga kommentarer: