tisdag 13 juni 2017

Skolavslutningar. Och att leva i en bubbla


Det är en konstig känsla det där.
Att vakna upp på en spansk ö, 
vid samma tid som Instagram och Facebook svämmar över av skolavslutningsbilder.
Där barnens kompisar poserar elegant i kavajer och söta små klänningar.

Det är nåt visst med skolavslutningar, det är det.
Och en del av mig saknar det just idag.
I år var jag tidigt ute på avslutningsfronten.
Jodå, jag shoppade loss på en mörkblå kavaj till Big Bro redan i februari.
För att vara på säkra sidan.
Och sen i mars/april, 
där nån gång i sjukdomsträsket,
bestämde vi oss att boka resa.
Katjing!


Men vi har det fint här under palmer och parasoller.
Det finns de i sällskapet som ätit avslutningsglassen flera gånger om.
Och en och annan som flirtat till sig dubbelt upp med tårta.
(Jodå tårtkillen vid buffébordet trodde att han-jag-är-gift med och lil'sis,
skulle ha varsin bit, medans det bara var tänkt med två små smakbitar till den sistnämnda....)


Så vi fortsätter göra det är bra på.
Sola, bada, äta glass och läsa.
Och dagen till ära krydda tillvaron,
med att springa runt i en jättestor bubbla.
Med en känsla av hur en alkoholpåverkad hamster måste känna sig i sitt "ekorrhjul".
Grymt jobbigt må jag säga.
Grymt!



Inga kommentarer: