lördag 24 juni 2017

Igår var det andra sillar. Och must


Nog var det livat och glatt på midsommarafton, trots regnet.
Jag och lil´sis tog en tur till midsommarstången för lite dans.
Eller rättare sagt hon och hennes klasskompisar dansade.
Medans jag ägnade mig mer åt att dricka kaffe och prata. 


Sen var det sill och nubbe och midsommarglada miner.
Och sill och potatis.
Och sill och ägg.
Och ännu mer sill. 
Sill, tills jag fick ont i magen.


Eller det var mest sill faktiskt.
Och ingen nubbe alls för min del.
Alkohol är inte riktigt min grej.
Jag är ingen absolutist, nykterist eller alkoholist.
Men jag mår inge vidare av sånt där, inte ens i små mängder.
Så jag står över.
Håller mig till midsommarmust.
Och är pigg som en sill dagen efter.


Och sen var det lekar.
Tjejer mot killar.
Och girlsen var ena hejare på att spotta grodor minsann.
Och på musicquiz.
Jag är rätt grym på nittiotalsmusik faktsikt.
Och sånt kan man ha fördel av, 
när de flesta övriga i gänget stuffade runt till åttiotalsmusik i sina ungdoms dagar.


Medans det haltade lite på ballongpjätt och vissla-efter-att-du-tryckt-in-två-kex-i-munnen.

Midsommar alltså.
Med sillar i magen.
Och ballonger runt fötterna.

Hepp!

1 kommentar:

Mittgodastefinaste sa...

Vilka ljuvliga bilder du tar!!!

Kram kära bloggvän! //Jenny