torsdag 29 juni 2017

När verkligheten är nåt annat

Man kan förstås tro att jag bara pillar navelludd och filosoferar om livet,
nu när det är sommarlov.
Eller att jag roar mig kungligt med hotellfrukostar till höger och vänster.
Bara för att det råkar hända ovanligt ofta just nu.

Men så är det inte.
Det jobbas både här och där.
Lite så där i tysta.


Det här är nämligen vad jag pysslat med de senaste dagarna.
Redigering av en företagsfotografering.
En attans rolig sådan dessutom.

Och man kan ju misstänka vad hon på bilden jobbar med.
För inte är det å köra lastbil. 
Iallafall.
Eller låsa in busar bakom galler.
Nä, den här tjejen kan det där med kostrådgivning.
Och träning.
Att lotsa människor till att må bättre.
Ni vet indivuella program, tex.
Eller bara genom sockerförläsningar!
Kalas för både stora och små.
Jo jag vet, eftersom jag själv lyssnat på en av dessa.
Och har hemskt svårt för att äta Yoggi numera,
utan att se de där innehållande 34 sockerbitarna framför mig.
(Eller var det t o m fler!? 😱)

Så om ni är nyfikna på att må bättre, 
boka en föreläsning,
eller bara se mer av mina bilder framöver - 
så ska ni förstås hänga med in här -på Lifestyle & Inspiration

Amen!


Inga kommentarer: