lördag 30 december 2017

Summa summarum

Det är dags för bokslut.
Att köra en Summa Summarum.
Av ett år där jag bytte jobb, åt för mycket glass, sprang för sakta och var mer kulturell än på länge.
2017 alltså - here it comes.


Bästa: Sommaren 2017. Ja man må ha kunnat klaga på vädret kanske, men jag hade den bästa sommaren på länge. #tioveckorssommarlov

Skönaste: Spa-vistelsen med mamsen

Oväntade: Att råka på bästa-bästa Anna med familj på McDonalds i Falun. "viharintesettspåtioår

Favorit-som-kommer-i-repris: Midnattsloppet

Projekt: Minst ett havsdopp varje månad januari -december. Check på den!

Kärlek: Den är oföränderlig

Konsert: Det har onekligen varit en fantastiskt konsertår med bla Hellström, Laleh och Tommy Nilsson. Men COLDPLAY alltså, vad mer kan man begära av en konsert? Det är nästan så att jag kan säga att det är min bästa konsert - ever.

Fest: Halloweenfesten

Skratt: Jag säger bara Johan Glans. Och hans "World tour of the World"

Efterrätt: Tror att det blir den jag gjort till nyårsfesten

Utveckling: Jag har utvecklats massor sen jag trädde in i skolans värld igen

Oavslutade: Min nuvarande bok - "Störst av allt"

Succé: Att återigen kunna springa milen. Tack vare mina inköpta IceBug-inlägg blev det möjligt

Ihållande: Gud´s påminnelser om ryggövningarna

Låt: Svårt, det finns för mycket att välja på. Men jag gillar starkt Laleh´s "Bara vara mig själv."

Nykomling: Har lyssnat massor på Lyves och Mew efter att ha upptäckt dem som förband åt Coldplay.

Bok: Björnstad av Fredrik Backman. Har ni inte läst den? Gör det bums!

Förändring: Att byta jobb från förskola till förskoleklass

Kära återseende: Stockholm City. Det måste bli en favorit-i-repris på hotellövernattning med familjen där nästa sommar

Oro: Har blivit nojig över att åldras. Inte kanske utseendemässigt, men att med åren bli fysiskt begränsad och få sämre hälsa

Bristvara: Återhämtning

Sorg: Även om jag har helt underbara kollegor nu också, så var det ändå sorgligt att lämna mitt gamla gäng...

Klädinköp: Tveklöst min blå-och-vit-randiga skjorta


Fundering: Vad krävs det för att en våldtäktsman ska bli dömd?

Löfte: Jag måste börja använda ögonkrämer. Och hitta ett mellanläge.


Gott Nytt!

Inga kommentarer: