lördag 2 december 2017

Tjugo lite längre


1. Jag har överlevt vinterhalvårets första månad.
2. Och har räknat ut att det är 112 dagar kvar tills det är sommartid.
3. Om jag skulle leva på en öde ö och fick välja på att bara äta nutella eller körsbärstomater, skulle jag tveklöst välja körsbärstomater. (det trodde ni inte va´?)
4. Blir grinig om barnen inte somnat så att jag hinner se Wahlgrens värld ifred.
5. Uppskattar han-jag-är-gift-med allra mest när han diskat mjölkskummaren.
6. Fick häromdagen höra, av Big Bro, att jag borde raka mig under armarna!?
7. Inser att barnen inte behöver en mamma längre - de behöver bara slime och tv-spel.
8. Äter hellre mjuk pepparkaka, än hård - original.
9. Gillar egentligen parfymer, men använder det alltför sällan. Nu har jag ingen alls, för den sista använde barnen som ETS, dvs efter-toalettbesök-spray.
10. Har ett komplicerat förhållande med Mackan. Kvällsmackan. We have to break up.
11. Jag har bott granne med Frida Hallgren, vars dotter dessutom är född på samma dag som lil’sis.
12. Och har varit barnflicka hos Wallenberg.
13. Jag har störst chokladbehov på torsdagskvällar.
14. Hade tänkt springa av mig två kilo i år, men har fortfarande sex kvar.
15. Äter helst banan, päron, dadlar och keso när jag tränat.
16. Han-är-gift-med tycker inte att det kan kallas mellanmål, utan snarare en "hel jävla middag".
17. Har en dotter som hellre drar på SSL-match imorgon för att skrika "Heja Höllviken"
 högst av alla, istället för att gå på den lokala julmarknaden.
18. Har börjat på en ny bok "Simone".
19. Och fullständigt älskar mitt bokmärke.
20. Väntar på att det ska bli tio grader i luften nån dag, 
så jag kan springa ner till bryggan och slutföra mitt badmission.

Det var tjugo lite längre det!
Hepp!

Inga kommentarer: