onsdag 17 januari 2018

Som balsam för Sälen


För exakt en vecka sen.
Jag.
Åtta starka, ivriga hundar.
 Och en släde.
En klarblå himmel.
Sol.
Florsockerpudrade granar.
Och knarrande snö.
Det finns sämre morgnar än så att börja dagen på.
Det gör det verkligen.


Vi har haft det fint i fjällen.
Ni vet -
"som balsam för Sälen".
Eller snarare egentligen "i".
Men det är som de säger - 
man behöver semester efter semestern.
Det kan nog faktiskt vara så.
Mitt största fritidsintresse sen vi kom hem (halv åtta i söndagsmorse) -
är att sova.
Det var väl kanske inte semestern som jetlaggat mig.
Snarare det där med att n.ä.s.t.a.n dygna för att åka hem.
Sånt kan få mig trött på riktigt.
Och länge.
Så trött att jag inte ens orkade ta en ordentlig titt på vår nyrenoverade hall
när vi kom hem.
Eller att jag ännu inte orkat kolla bilderna i kameran.
Jos.åtr.öt.tä.rj.ag.
Men jag kommer igen snart.
Med bilder.
Ord.
I nån slags Sälenresumé.

Amen





Inga kommentarer: