lördag 7 april 2018

Att ha fått feeling

Han har fått vårfeeling.
Han-som-jag-är-gift-med.
Han har införskaffat ny diskmaskin
(funderar på om jag verkligen ska lära mig hur man startar den). 
Köpt ny grill.
(den tänker jag absolut inte lära mig)
Och klätt bilen i sommardäck.
(No. Comment)
Ja, men är det vår så är det.
Liksom.

Själv halkar jag efter lite.
Någon har bjudit mig på hosta 
(löneförmån, you know).
och jag förbannar en av familjemedlemmarna i huset som ätit upp alla Strepsils.
För att man varit godissugen!?
Jo men ni kan ju tro att jag skämtar om det här.
Men då ska jag berätta att åttio D-vitaminstabletter 
försvann mystiskt på fem-sex veckor i det här huset.
Man kan kalla det vitaminbrist.
Stöld.
Ett obalanserat godissug.
Eller försök till överdos.
Vad vet jag?
Men borta är de iallafall.



Men idag är det vår.
Med feeling.
Och grillen ska invigas.
Sparrisen som lindats in i baconets fladdriga famn.
Och allt det där andra.
Ni vet.

Hepp!

Inga kommentarer: