tisdag 10 april 2018

Tjugo igen


Nä det är inte så att jag känner mig som tjugo igen.
Inte alls.
Men det var ett tag sen nu.
Som jag var tjugo.
Eller sen jag körde tjugo snabba.

Twenty more.
Let´s go!

1. Jag läser heller böcker än lyssnar på dem.
2. Men just nu lyssnar jag ändå på "Asätarna i Kungsträdgården".
3. Bara för att jag betalar en massa till Storytel. Och då är det lika bra att jag får valuta för pengarna.
4. Idag ramlade det ner nåt blommigt, efterlängtat och spännande i brevlådan.
5. Annars ramlar det mest bara ner ospännande saker där, som räkningar, reklam och skit.
6. Sorbitol är tydligen inte min grej.
7. Mina ögonlock ser fortfarande för jävliga ut.
8. Så nu är det baddning av Kamomillte som gäller igen.
9. Torsdagar är min favoritdag. Efter lördagar och söndagar.
10. Måndagar är också alldeles underbara. Om man är ledig.
11. En av mina familjemedlemmar kan nästan inte säga en enda mening utan att svära.
12. Och jag undrar var det finns avvänjningsinstitut för sånt.
13. Jag längtar efter löpning med dopp.
14. Och att komma på hur man bakar ett saftigt glutenfritt bröd.
15. För några veckor sen, gjorde jag mig till och köpte en dyr fancy-schmancy-mascara.
16. Det var helt onödigt, då min gamla hederliga och billigare är väldigt mycket bättre.
17. Jag älskar att våren är här!
18. Och har redan förlåtit vintern för att den var så dryg.
19. Men jag skulle verkligen behöva en ny, icke-läckande, cykelsadel.
20. Och tänka på att jag måste förbereda mig på att shorts-säsongen snart kan sladda förbi.

Aaaaaaaaa-men!