torsdag 12 april 2018

Att krypa till korset och be om hjälp

Det kan vara så att det älskade flickebarnet klädstrejkade i morse.
Som kanske berodde på att hon tjatat sig till ett par hängslejeans,
 av sin lättövertalade moder.
Så långt ingen större fara på taket.
Men det kan också vara så att det älskade flickebarnet var förtjust när hängslebyxorna
levererades med post.
Och att utprovningen, medibums, satt som en smäck.
Still so far, so good.


Det kan också vara så att de i nytvättad upplaga i morse,
hade förändrats till något totalt oacceptabelt och oklädsamt.
(hörde jag, "åh-jag-vet-precis-hur-det-är?")
Och att modern, efter en halvtimmes mindre strid, mutade ungen att få 
tjugo spänn, bara för att hon skulle ha på sig kläderna idag.
(kalla mig curlingmorsa, dealare eller smarthead om ni vill)

   

Det kan också vara så att hon och jag
 kom överens om att vi skulle fråga er läsare om hennes outfit.
Och att hon lovade att ha brallisarna på sig fler gånger,
om hon fick många likes.

Så ni förstår vad ni måste göra nu va?
För att visa att ni är på min sida.
Jo, ni måste göra en sjuhelsikes massa thumbs-up, hjärta eller likes.
Ni måste hjälpa mig att få den unga damen att inse hur fin hon är i sina
"dungarees".

P.L.E.A.S.E!

Inga kommentarer: