torsdag 26 april 2018

Tunga beslut

Åh, ibland är det så tydligt att jag har beslutsångest.
Bara för att jag vill att allt ska bli så bra som möjligt.
Så att inget görs fel i onödan.
(det är nog ta mig fanken mitt mantra, när jag tänker efter....)

Och det är precis sådana beslut som nu tungt vilar på mina axlar.
Jag må vara rapp i munnen ibland.
Men att vara rapp i beslutshjärnan - det kan få beskylla mig för.
Jag har t ex en frisörtid de kommande dagarna.
Och då helt plötsligt, efter fyra års slingförbud, och nästan lika många års velande
har jag kommit fram till att det där med slingor kunde ju vara kul.
Eller?
Men då till nästa dilemma.
Lugg eller inte?
Och på den punkten har jag banne mig inte sju år på mig att fundera....


Om ytterligare några dagar så ska jag förädlas till fyrtiotreåring.
Och då vill min mamma att jag ska komma på vad jag önskar mig, åtta dagar innan vi firar.
Och han-jag-är-gift-med ger mig ytterligare två.
Och det är väldigt få dagar för en kvinna som ska se till och önska sig det bästa.
För sen är det ju ett helt år till nästa gång!

Det enda jag kan komma på är att jag vill åka till Amsterdam om våren.
Moffa födelsedagstårta på Corner Bakery.
Och försöka få plats med en kaloribombsshake också.


Och jag fattar att det kanske är tajt att slänga in en weekend till Holland.
Men jag som är en billig-i-drift-fru,
blir förmodligen lika glad för en resa till Halland.
Ett dopp på Kallis i Varberg.
Bullfest hos Feldts bageri i Halmstad.
Lite jäkla uppskattning, ompysslande och kärlek.
Och foto-nörd-tid, utan nån som tjatar "Kom-nu-mamma-utropstecken".

Inget stort.

(Psst. Bilderna har jag snott från Instagram. Som i sin tur, redan var snodda.
Så jag har lite svårt att ge cred till fotograferna. Förlåt och amen)



Inga kommentarer: