söndag 2 september 2018

Hinna. Hann. Hunnit.

Vissa dagar går snabbare än andra.
Vissa dagar som..... tex lördagar.
Och söndagar. 

Hokus pokus,
pang makadam,
så var det vardag igen.

Och det krävdes några koppar kaffe.
Och ännu mera choklad för att starta igång aktiviteten igen.
Jupp.
Men jag hann en del idag.

Jag hann ta ett morgondopp.
Och veckohandla.
Jag hann titta på fotbollsmatch. 
Och jag hann ta en promis.
Och ett eftermiddagsdopp.
Jag hann läsa i min bok.
Och marinera mina fötter i stark alkohol.
Jag hann få lil’sis att plocka fram kläder till morgondagens skolfotografering.
Men jag hann inte stryka outfits till min.


MEN,
jag hann redigera två fotojobb!
Check på det översta på to-do-listan.

De där två alltså. 
Ungarna. 
Och deras på-denna-bilden osynliga föräldrar.
En av mina återkommande fotomodellsfamiljer.
Jo jag har några sådan familjer.
Som gett mig äran att föreviga dem tre, eller ännu fler gånger. 
Mitt stall. 

Det är häftigt det där. 
Att vara med att skapa minnen.
Och glädje. 
Det är det. 
Och om man är nyfiken på att se fler bilder. 
Så titta in på PhotobyWettergren på Facebook.
Den kommer uppdateras inom snar framtid.

Nu ska jag bara hinna sova lite också.
Och slå ihjäl en envis högljudd fluga. 
Det ska jag hinna.
Innan söndag, förvandlas till måndag igen.

Inga kommentarer: