fredag 31 augusti 2018

That´s my cup of { ti: }


Det är nog ändå det jag älskar mest.
Ligga i loungesoffan.
Invirad i täcke.
Dricka kaffe.
Läsa lite.
Och "råka" slumra till en stund.
Yummy - that´s really my cup of {ti:}

Jag hann med nöd och näppe läsa mina fyra sommarböcker.
Men har även lyckats låna en ny.
Bok.
Jo men jag är säkert sist på tåget, 
gällande Simona Ahrnstedt´s böcker.
Men jag gillar det jag läser.
Avkopplande och enkel vill-ha-mer-chic-lit.
Och komplicerad kärlek.

Den handlar om en Lexia,
Copy-writer på en reklambyrå.
Som faller ofrivilligt för den nya "kalla" VD´n.
Anställd för att avskeda folk.
Och såga dem vid fotknölarna

Jag kommer på nu att det är så jag skulle gjort.
Med mitt liv.
Pluggat till copy.
Fått leka med ord. 
Skapa på mitt eget sätt.
Och pekat finger till tvåan i uppsatsskrivning,
jag samlade på mig i andra ring.
Fast om det är som hon säger - Lexia.
Att livstiden för en kvinnlig copy är lika med tjugoåtta år.
Då är jag pensionerad för evigheter sen.

Sen kommer jag på att det finns saker jag inte skulle gjort.
Som att trycka i mig 132 gram choklad en fredagskväll.
I ett desperat försök att sockerspeeda mig till bildredigering.
Den som halkat efter på grund av omständigheter.

132 gram choklad helt i onödan.
Det krävs tydligen större mängder än så.
För att liva upp mig.







Inga kommentarer: