söndag 9 december 2018

Longing


Den drar i kroppen nu.
Längtan.
Den sträcker ut sig som en nyvaken katt, inuti mig.

Det är fem veckor sen sist.
En halv evighet.
Om du frågar mig.
Fem veckor sen det kalla havsvattnet fick omsluta min kropp.
För att sedan låta varje cell
explodera av lycka.
Glädje.
Och knocka ut stressen inombords.


Jag köper mig en tidig julklapp.
"Kalla bad"
Förlorar mig i fakta.
Och bilder.
Jo jag är ju en sån.
En sån där sucker för bilder.
Och bad.



Målbilden är fullständigt klar.
Så fort snorkråkorna flugit till en annan näsa,
ska jag åka till kanalen.
Sukta efter bastun som jag ej har tillåtelse att beträda.
Men lik förbannat låna deras trappavsats ner i det kalla.
Andas.
Leva.
Känna
Och skala bort all fanders decemberstress.

Amen.

2 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Du och jag borde bo grannar och bli vinterbadare och peppa varann.

Det finns inget som går upp mot den kicken man får av ett iskallt bad!
Kraaaaam Jenny

TITTILINA sa...

Det borde vi verkligen Jenny!
Och dricka kaffe och fika!

Kram