torsdag 27 december 2018

Pier numero 60


När man är i Clearwater ska man göra Pier 60.
Det är sen gammalt.
Och har man dessutom en liten fäbless till bryggor och pirar, 
som jag,
så är det ett måste.


Vad man sen gör på piren?
Tja, man kollar in en massa marknads-tingel-tangel.
Och lika många försäljare.
Eller så betalar man en liten obetydlig avgift
och går hela vägen ut, 
för att hänga med pelikanerna.


De är så rackarns stora bara,
de där pippifåglarna.
Och inte särskilt rädda av sig.
Som ni kan se,
så är det snarare jag som har respekt för birdien,
än den har för mig.
Och för den riktigt observante,
så kan man se att jag väljer att hålla händerna bakom ryggen.
För att se fredlig ut.
Och för att inte bli biten.
Och det är först nu jag inser att jag likväl,

kunde kört med hands up.



Eller så kan man bara ströva omkring på stranden.
Kolla in folk.
Eller snäckor.
Och påminna barnen att vi har en maxvikt hem att tänka på.
(nä, vi har inte tänkt släpa hem en massa folk i smyg, 


bara exotiska snäckor)



Japp det är en del saker som man kan göra runt och på Pier 60.

Inga kommentarer: