söndag 30 december 2018

Summa summarum

Okej, så har snart ytterligare ett år försvunnit.
Och det är dags att lägga ihop.
Summera.
Jsg tänker att jag haft ett fint år.
Trots mycket tråkigheter och ledsamheter.
Men på nåt ologiskt sätt, 
kommer jag ändå minnas  2018 som ett feelgood-år.


2018 års - 

Bästa: Loungemöblemanget

Skönaste: Alla kvällsdoppen! #längtartillsnästasommar 

Oväntade: Årskort till hemmamatcherna i SSL. Årskortet i sig var kanske inte så oväntat, men att jag köpte det för barnbidraget var en surprise :-)

Favorit-som-kommer-i-repris: Midnattsloppet!

Roligaste: Hopprepstävlingarna i Höganäs i april med minime! Okej, jag sov inte många timmar den natten i gymnastiksalen, men så roligt att få hänga med tjejerna på detta minnesvärda äventyr!

Projekt: Få ihop livet

Kärlek: The same familygang, as last year ❤️

Konsert: Inte en endaste konsert för min del i år! Men Pernilla Wahlgrens show - "Kort, glad och tacksam" var ju underbar!

Fest: En femtioårsfest. Med åttioåringar som var uppe till fem på morgonen. En brottningsmatch. Och ett "brutet" finger.

Skratt: Ibland på lunchrasterna, när kollegorna underhåller med sjuk humor. S.J.U.K!

Efterrätt: Pass på den!

Utveckling: Tänkte först skriva att jag fullständigt stagnerat. Men stagnation, kan dock utveckla nya tankar.

Oavslutade: Kvälls-macke-ätandet... Det borde få ett slut...

Succé: Gör-om-mig-dagen hos Emma - Att vara någons fru! Jag har både unnat mig mer kläder efter det. Och våga gå lite utanför the comfort zone

Ihållande: Sommarvärmen! Whoop! Whoop!

Låt: Shallow - när jag sett filmen satt jag och lipade hela vägen hem i bilen. All alone. 

Nykomling: Jag på längdskidor! Herregud, vad långt ifrån Vasaloppet jag är.....

Bok: Störst av allt. Av Malin Persson Giolito

Förändring: Det måste varit den där luggen! Herrejisses - åsikten om denna har verkligen delat världen i två läger. Love or hate?

Kära återseende: Anna and the family. Just saying. It´s all happening in Dalarna. 

Oro: Den där jävla cancern som satt klorna i två kvinnor som står mig nära. Hatar´t!

Bristvara: Träningstid

Sorg: Svärfar, som inte längre finns med oss

Klädinköp: Ahhh, fick tänka länge. Men min bleka-aprikos-rosa-plisserade-kjol

Tips: Om dina barn har kläder som du inte gillar, så "glöm" ibland bort att tvätta dem. Så använder de iallafall dem inte lika ofta....

Fundering: Att ingen längre vill ta ansvar för sina handlingar. Om inte vi vuxna kan erkänna att vi gör fel, säga förlåt och ta ansvar - hur ska vi då förvänta oss att våra barn ska göra det?

Löfte: Bli ännu mera miljövänlig

Inga kommentarer: