fredag 21 december 2018

To be? Or not be? A fan

Jag lämnar reservatet en stund.
Styr kosan snabbt förbi bokaffären.
Och Ica.
Halvspringer med stängd mun därigenom.
(avskyr så mycket folk och baciller i juletid)
"Snor" åt mig julmust, exfolierande sockor och en påse Non Stop.
Puh!


Jo kidsen skulle ju få dekorera varsitt pepparkakshus.
Färdigbakade.
Jo det fanns ju en period i mitt liv,
 då jag ansåg mig ha tid att stå å baka egna en hel dag.
(bevis finns här, här och här)
Men i år - nä....
But decorating, alltså - jepp!

Förra veckan pimpade lil´sis sitt.
So far, so good!
Och idag Big Bro.
Eller ja, efter att jag varit tvungen att lämna reservatet.
För att någon, inte bara dekorerat med godis förra veckan,
utan även ätit upp det mesta av chokladplopparna.
I smyg!

Men nu står det färdigt!
Pepparkakshuset! 
I innebandyklubbens färger!
Japp, är man innebandyfrälst, så är man.
Svart och orange alltså.
De gröna?
Ja det är kransar.
Det ser väl vem som helst!

Men fredag alltså.
Med SSL-pepparkakshus.
En ugly X-mas sweater, dagen till ära!
Och ett löfte om ljusare tider.
Yeay! 
Nu vänder det!





 

Inga kommentarer: