onsdag 27 mars 2019

Jag och mina skills - 2.0


Det fanns en annan text att läsa här igår.
En text som skulle påvisa min egen galenskap som jag besitter.
Galenskapen om att komma ihåg onödigt mycket ibland.
Som t ex 16 födelsedagar som mina klasskompisar i grundskolan har.
Och mina spontana minne av dessa, 
fast vi lämnade grundskolan, för tjugoåtta år sen.

Jag tycker fortfarande att det är galet.
Att jag lärt mig dessa och att de sitter kvar.
Och det fanns inget ont uppsåt att göra någon illa.
Men ibland gör man kanske det.
Helt omedvetet.
För att saker kan skrivas på ett sätt
och tolkas på ett annat.
Jag vet det.

Och om man vet var jag är uppvuxen.
Hur gammal jag är.
Vad mina klasskompisar hette.
Och vet deras födelsedatum,
så kan det kanske uppfattas som sårande.
Och det vill jag inte.
Så därför är denna text borttagen.

Och om jag gjort någon illa - så ber jag innerligt om ursäkt.




Inga kommentarer: