lördag 16 mars 2019

Living the dream

Promenaderna - det är där det landar.
Där stressen förvandlas till sunt förnuft.
Till kreativitet.

Jag går slalom mellan hundbajshögarna.
Det är inte klokt hur mycket bajshögar det finns.
Inte klokt att jag kan tänka klart och kreativt,
längs sådana här vägar.
Men det kan jag tydligen.


Living the dream.
Det är sånt jag tänker på.
Vad jag ska bli när jag blir stor?
När jag blir stor på riktigt?
Varför jag ibland tvivlar på nuet?
Och vad jag faktiskt skulle vilja göra.

Jo, jag skulle vilja göra skillnad.
Och beröra.
Jag vill skapa och bestämma.
Jag vill uttrycka mig med bild.
Och text.
Kanske till och med skriva en bok.
Jag vill kanske göra nåt annat.
Växa.
Innan allting redan är försent.
Jag kanske vill det.
Leva drömmen på riktigt.

Inga kommentarer: