fredag 22 november 2019

Drömmar. Och lättja


Den där bilden.
Det är nåt särskilt med den.
Det är jag.
Men ändå inte.
Det är hon.
Men ändå en mini-me.

Vi är lika på många sätt.
Men när det kommer till moves, rörelse,
då är hon på en helt annan nivå.
Spelar en annan division.
Hon tränar sex gånger i veckan.
Jag - en, kanske en och en halv.

Jo det finns dem som tror att jag är jättesportig.
Det är jag inte.
Inte just nu.
Iallafall.
Nu är jag mer very-much-comfort-zone.
Träning är mer ett nödvändigt ont.
Jo det är fantastiskt skönt efteråt.
När man stretchar och så.
Det är liksom min grej.
De där sista tio minuterna på passet.

Men jag fattar ju att jag mår mycket bättre i kropp och knopp
om jag rör på mig.
Att det är en god strategi för att orka.
Så det gör jag.

Förra veckan tex,
drog jag på yoga. 
Och sån träning är ju precis som allt annat 
- färskvara.
Jag som en gång i tiden haft bra fokus, 
på tredje ögat,
under meditation,
tänkte bara på hur jag skulle lösa min-närmsta-världs-bekymmer.
Och på att äta Polly.

Lat och bekväm alltså.
Med drömmar om att bli Miss Sporty igen.
Fast idag kör vi bad på Kallis.
Nästan som ett träningspass.
Eller?


Inga kommentarer: