söndag 24 november 2019

När man kan tro att "någon" har slagit nåt hårt i huvudet

Det nalkas söndagsnattning igen.
Jag kletar på lite dyr forever-young-kräm runt ögonen.
Jag har redan blivit så gammal att minnet sviker mig.
Minnet motarbetar min tilltänkta kvällsrutin
och jag ser att bäst-före-öppet-tiden redan passerat.
6M....
Med tanke på priset borde det stå 
6Y....


En helg går alldeles för snabbt.
Ena stunden badar man kallbad i Öresund.
Andra stunden smyger söndagsångesten sig på.
Man trycker i sig tre (!?) nybakta lussebullar på tvären
och man kör hushållsmaraton in i det sista.
Chop-chop!


Jo grannar, vänner och folk runt omkring
kan ju tro att jag slagit nånting hårt i huvudet.
Jodåsåatt.
Hon som, normalt sätt, lider av julstress
och nästintill avskyr julen.
Jo hon lägger in racerväxeln
och åker och köper en ny adventsstjärna,
putsar fönster,
pyntar med julbelysning
OCH
bakar lussekatter.
För den här gången,
 har hon gett sig tusan på att hon ska förekomma 
advent och julen.
Och inte tvärtom.

Jepp!


Inga kommentarer: