lördag 2 februari 2013

Istället för en promenad

Istället för en promenad (som jag hoppats på)
kör jag gata upp och gata ner i byn. Fixar presenter till barnkalas,
gå-bort-present och levererar sedan sonen till rätt ställe.
 
 
Därefter frotterar jag och Maja-Gräddnos (dottern) oss bland sjyssta lökar
och klämmer varsin semla.
Eller "äter en Selma", som Maja-Gräddnos säger.
Årets första i vilket fall som.
Oavsett om det är en Selma eller semla vi kränger.

 
Jahapp, det var denna lördagen det.
Som svischade förbi på en nanosekund. Sådär bara.
Nu återstår piff inför middag hos svärföräldrarna kväll.
Och så lite Melodifestival på det förstås.
Glitter och glamour!
 
Hasta mañana amigos!

7 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Men du dagen är ju inte slut ännu (även om det kanske känns så). Hoppas ni fick en skön kväll. Promenera kan du kanske göra i morgon? Kram

mitt liv som jag sa...

Mums, selmor är smaskens :-).

Ha en riktigt bra kväll! Kram Jennifer

CreandoPhoto sa...

Åh....semlor....så gott det är! Det har varit alldeles för tomt på semlefronten här :)

Kramar

Helenas enkla vardag sa...

Ser supersamaskigt ut med eran selma!
Må fott!
Kram Helena

Editor sa...

Där har vi en i orginal. Gammal är äldst....

Försöker krama ur det sista ur helgen nu.

Ann-Louise sa...

Åh, så mumsigt! Och vilken fin kopp, var har du köpt den? Kram

TITTILINA sa...

Den har jag köpte på Indiska för en sådär ett eller två år sen.
Kram