torsdag 7 februari 2013

Mitt hjärta svämmar över

 
Arbetsveckan är till ända.
Det luktar helg och torsdagsmys. Och kanske en sovmorgon om jag har tur.
 
Lil´sis är snuvig och förkyld och har varit hemma med pappa och kurerat sig.
Vi myser ikapp allt vi har förlorat under dagen. Och när hon tittar på mig och säger:
Mamma, jag har saknat dig!, då tror jag att mitt hjärta svämmar över. Fullständigt.
Av lycka och över att få vara förälder.
 
Som sagt, nu är det torsdag och jag tar helg.
Det blir en lugn sådan.
För att sjasa bort baciller. Och bekanta sig med Mr Grey.
 
 

4 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Ja sådana kommentarer känns underbara i hjärtat!
Hoppas ni får en riktigt bra helg och att baseluskerna flyr sin kos.
Kram Jennifer

Anonym sa...

Krya på sig lill-snäckan. Tänk, att det är allt man behöver. En liten kommentar till bredden fylld med kärlek. och man vet att man klarar allt.


Ska vi kanske ta en dejt en fredag framöver?

Anna Margareta sa...

Ja man blir alldeles varm inuti. Ha en fin dag imorgon! Kram

CreandoPhoto sa...

Åh, ska du tillbringa helgen med Mr Grey... Då blir det inte mycket bacilljagande skulle jag säga :)