lördag 23 februari 2013

Semesterplaner

När man ligger i sängen hinner man tänka en hel del.
Iallafall under de få stunder man är vaken.
Det är då man ligger och tänker på värmen, våren och sommaren.
Och drömmer sig bort och planerar semester.
 
Jag har redan bestämt att vi ska åka till Stockholm i sommar.
Våldgästa våra vänner i Jakan som har så grymt sköna sängar i sitt gästrum
och för att vi alltid har så trevlig med familjen Bladlund.
 
Och så ska vi förstås bo hos lil´sis några dagar.
Låta en hög med kusiner och nästkusiner springa omkring och leka barfota
i det gröna sköna gräset tills klockan är sent efter läggdags.
Låta svågern bada med alla barnen i Mälaren som börjar där tomtgränsen tar slut,.
Bara för att vi från Skuldkusten är så bortklemade med Sveriges vackraste strand.
Och så ska vi fika, på mitt absoluta favoritfik. Alla kategorier.
Jag tror nästan att förra årets fika där, var höjdpunkten under sommarsemestern för min del.
Jag längtar verkligen, verkligen dit.
 




 
Nu ska jag bara berätta för våra nära och kära i huvudstaden att vi kommer.... 
 

8 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Härligt att ha släkt som man kan våldgästa! Vi har också släkt där som vi brukar våldgästa, när dom är bortresta! Stockholm är så vackert!
Kram Helena

mitt liv som jag sa...

Härliga sommarplaner!
Kram Jennifer

Queen of Kammebornia sa...

Vilka underbara, fantastiska sommarplaner och bilder :) Kram!

Bara Sara sa...

Härliga bilder!! Ja det börjar bli dags att smida planer för sommaren nu! I mitt fall som gräsänka med två barn, en speciell sommar blir det, eftersom min man ska jobba utomlands tre månader..

Nellie - the Flying Hippo sa...

Sommar, JA tack! Hoppas du kryat på dig och att planerna inte bara var feberyra... ;) Kram

Johanna sa...

Härliga bilder. Ja, en sommar utan att besöka Stockholm är inte en sommar.Krya på dig!

Lena - gott för själen sa...

Men så härligt det där lät då!

Ha en fin söndag.

Kram Lena

Anonym sa...

Hörde att våra tjejer också planerat inför sommaren... De underhöll med full Lolo o bernie show på dagis häromdagen. :) verkar som vi har lika semester-traditioner... Kram Therese M