tisdag 12 februari 2013

Om någon undrar?

 
 
Om någon undrar vad jag har sysslat med idag,
(förutom att ha stått i telefonkö till två olika vårdcentraler ang ett elakt och ont öra)
så kan jag avslöja att jag gjort som de flesta andra.
Moffat fastlagsbullar till eftermiddagsfikat. Förstås.
Visst händer det att jag vill gå mot strömmen nån gång då och då,
men inte idag inte. Inte när det är den feta tisdagen, inte.
Då gör jag som alla andra.
 
Fast en räcker för mig.
Och jag tänker att det var kanske lika bra att han jag bor med, fick sin beskärda del på kontoret idag.
Annars hade jag ju fått sitta och sympatiäta en ikväll med honom.
Men vad fasen, det hade väl gått det med.
Det hade det.


5 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ser gott ut! För tre år sen var jag höggravid. Då åt jag tre semlor på en dag. Sen dess ätet jag inga! Kram Sara

Allt och/eller Inget sa...

Fy fasen vad god den ser ut!!!! Jag gick mot strömmen, ofrivilligt idag. Baciller som gjorde att vi varken kunde/orkade baka och inte heller ta oss till ett ställe att inhandla. Men köpta är ju inget vidare. Din ser helt fantastisk ut! Vilken bagare du är! Mums.

Kram Linda
Ps. hoppas örat ger med sig.

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vi fick semla på jobbet och så köpte jag med mig en hem till maken, visserligen på Statoil så det var kanske inte den bästa semlan han har ätit med det var ju tanken som räknades. :) Du har fått en utmärkelse av mig, du hittar ett gäng frågor att svara på inne hos mig. Men bara om du vill. Kram

Helenas enkla vardag sa...

Vad fint uppdukat du gjort med semlorna! Men de var så söta och precis lagom stora!
kram Helena

Jennica... sa...

Jag åt minsann också en semla idag. En underbart god från 'vårt' lilla hembageri. Mina knasiga barn föredrog Delicatobollar istället! :)
Kram!