måndag 7 juli 2014

Efter en sån helg, gör det inte så mycket

Det är svensk sommar idag.
Med värme i luften och täta störtskurar.
Med blixtar, buller och bång.
 
Men efter en sådan helg, gör det inte så mycket.
Jag steker pannkakor till fyra vrålhungriga vargungar,
tvättar ikapp och ler åt lördagskvällens magiska strandpromenad.
Då allt var stilla och ljust, trots att solen gått ner för ett bra tag sen.
Då jag fick ha två av mina bästa vänner hos mig och 
konstatera att vi (nästan) ser likadana ut som för sjutton år sen.
 
Jag ler åt dagarna vid den lilla, söta strandbukten.
Den som jag förälskat mig i p g a dess röda små hus, 
dess västkustklippor och långgrunda vatten.
Åt kvällarna då vi suttit ute och grillat,
ätit på tok för mycket godsaker
och lyssnat på barnens "får-vi-hoppa-på-studsmattan-nu"-tjat.
Åt förvirrade lantställegrannen som pratar som Felix Herngren.
Och hur svårt jag hade att hålla sig för skratt.

Sist min inte minst - bli emottagen med öppna armar
när man bjudit in sig själv på fika hos ännu en av sina bästa vänninor.
 

 

 
Efter en sån helg....
Gör det inte så mycket att det regnar.
 

2 kommentarer:

Jennica... sa...

Life is wonderful! Helt enkelt.
Kram Jennica

jannice lindell sa...

tjusiga bilder.