lördag 12 juli 2014

När jag tänker efter, så var kanske en regnig dag precis vad jag behövde...

Jag hade tänkt mig en favorit-i-repris idag.
Strandhäng, kvällsdopp och en superhjälte springande bland sanddynerna.
Precis som i torsdags. Då vi bara skulle ner på snabbvisit
för att njuta av vågorna innan kvällsmaten.
Och inte kom hem förrän halv nio. Med fyra hungriga magar....
 

 
Men tji fick jag. Och regn. Sånt jag egentligen inte ville ha....
Fast ju mer jag tänker på det, desto mer gillar jag det.
Regnet. Och att förvandlas till kulturtant.
Att få ägna en eftermiddag åt att ladda frysen med nybakade nutellabullar.
(Jepp, syrran med familj är snart i antågande)
Ligga i soffan mitt på ljusan dan och titta på "Monica Z".
Låta PMS-tårarna flöda fritt och tänka att
Edda Magnason måste vara en av de vackraste kvinnor i detta land. 
Och inse att jag som inte är nån självklar fan av jazz, kommer sporta Monkan på Spotify en masse.....

Eller att sluta gräma mig över utebliven löparrunda och istället smyga upp till ovanvåningen.
Alldeles själv.
Läsa min bok och kanske råka ta en liten nap utan att bry mig om tid och rum.

När jag tänker efter, så var kanske en regnig dag precis vad jag behövde...


1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Insiktsfulla Titti! Det låter som en perfekt regndag. Snart kommer solen igen. :) Kram